Service Showrooms Parijs
Al jaren verwelkomt de internationaal bekende badkamerfabrikant Duravit bezoekers in het Salon d’Eau in Parijs. Inmiddels is de showroom volledig vernieuwd en vergroot tot circa 300 vierkante meter, genoeg ruimte om de laatste trends in badkamerontwerp te demonstreren en bezoekers op een realistische manier te laten ervaren. Een rondleiding door het pand toen ze op 23 oktober 2008 werden geopend met CEO Franz Kook en verkoopdirecteur Philippe Soiron illustreerde duidelijk de transformaties die vandaag plaatsvinden in de badkamer en de ontwikkeling ervan tot een uitgebreide leefruimte. badkamer dan een praktische ruimte om te baden, te wassen, te douchen of hun tanden te poetsen. Het wordt een op zichzelf staande woonruimte die moderne burgers een toevluchtsoord biedt voor de stress van alledag ”, zei Kook bij de opening. De badkamer kan echter alleen als toevluchtsoord fungeren als deze deel uitmaakt van een allesomvattend concept dat alle denkbare aspecten omvat en samenvoegt tot een samengesteld geheel. Klanten zoeken een "geïntegreerde en aangename sfeer, de juiste mix van elegante designproducten, hoogwaardige materialen, licht, kleur en multifunctionaliteit". Badkamerinstallaties zijn tegenwoordig niet minder complex dan andere voorzieningen in de woonruimte. Welkom in de nieuwe badkamer.
Voor Duravit betekent dit dat meubels in geselecteerde houttinten nu hun weg vinden naar de vroegere "natte ruimte" en deze voorzien van natuurlijke warmte. Tegelijkertijd fungeren meubelen als verbindend element en geven ze de ruimte een geheel eigen karakter: wastafels hebben een meubelrand, de douchebak heeft bijpassende houten lambrisering en de badkuip wordt door de toevoeging van hout een op zichzelf staand meubelstuk. -panelen laden, planken of dienbladen. Deze trend is duidelijk terug te zien in het assortiment van de 2e verdieping in de showroom en in het ligbad Sundeck, waarvan de houten lambrisering en afdekking het niet alleen als meubelstuk maar ook als ligbed mogelijk maakt.Volgens Kook worden licht en kleur nog maar al te vaak als een bijzaak behandeld in de badkamer, waar we de dag beginnen en eindigen. De manier waarop de nieuwste verlichting en elektronische technologie de sfeer in een badkamer kunnen verbeteren, wordt bijzonder goed gedemonstreerd in de Salon d'Eau in het spiegelwandconcept: met een druk op de knop is het toneel klaar voor dramatische lichteffecten, van zonnig geel en rustgevend rood tot mysterieus blauw of een hele regenboog van veranderende kleuren. De emotionele sfeer die op deze manier wordt gecreëerd, biedt de perfecte setting voor spa-producten zoals whirlpools of multifunctionele douches. Steeds meer mensen proberen te genieten van de genezende en energetische ervaring van een spahotel in de privacy en intimiteit van hun eigen huis.
De Salon d’Eau bevat een multifunctionele douche en een Starck X-ligbad dat bezoekers kunnen uitproberen. Het maximaliseren van wellness in een minimum aan ruimte is mogelijk met de Blue Moon-kuip, die slechts 1,40 x 1,40 m meet, maar toch een compleet whirlpoolsysteem met 35 sproeiers bevat. Het Seadream ligbad combineert luxe baden met praktisch douchen. Al met al bewijst de showroom ondubbelzinnig dat ruimtegebrek geen obstakel meer is om de badkamer om te vormen tot een toevluchtsoord waarin de bewoners zich goed voelen en lichaam en geest kunnen ontspannen en kunnen ontsnappen aan de stress, het lawaai, de spanning en de drukte van alledag. harmonieuze omgeving die niet een beroep doet op de rationele en praktische kant, maar op de zintuigen en emoties.
De Salon d’Eau biedt niet alleen een representatieve doorsnede van de nieuwste badkamertrends, maar wil ook de badkamer als concept vanuit verschillende invalshoeken belichten. "Onze designproducten zijn gericht op een doelgroep met veeleisende smaken die professionele begeleiding en badkamerplanning vereisen", zegt Philippe Soiron, verkoopdirecteur bij Duravit in Frankrijk. Met dit in gedachten biedt Duravit klanten in de Salon d'Eau niet alleen advies, maar ook een gratis badkamerplanning.
Klanten kunnen zich op elk moment bij de Salon d’Eau registreren voor een badkamerplanningsessie. Er wordt een interview met een Duravit-planner georganiseerd om gewoonten en persoonlijke badkamervoorkeuren te bespreken. Na de indeling van de badkamer te hebben bepaald, kan de planner een individueel plan opstellen inclusief kleurentekeningen en stuklijsten uit de vrije hand, die vervolgens naar de klant wordt gestuurd, die vervolgens naar de dealer van zijn keuze kan gaan. De advies- en planningsdiensten worden daar normaal gesproken uitgevoerd, vaak samen met de groothandel, waarna de dealer de vakkundige installatie van onze producten kan verzorgen. De badkamerplanningsservice biedt daarmee niet alleen een waardevolle ondersteuning voor klanten, maar ook voor dealers en vakmensen. Voor deze doelgroep heeft Duravit nog een speciale service op de Salon d'Eau: naast de display is er ook een speciale sectie gewijd aan opleidingen, waar badkamerspecialisten, architecten en planners kunnen deelnemen aan intensieve sessies die alle aspecten van de badkamer.
The Salon d’Eau is open van 10 tot 18.30 Maandag tot zaterdag. Meer informatie per telefoon op +33 (1) 43 72 22 22 of per e-mail naarsalon.eau@fr.duravit.com; www.duravit.fr
Métro Ledru-Rollin ou Voltaire
Routebeschrijving
Google Maps
Showrooms
Meer hierover?
Mijn Pro.Duravit
Login
Registreer
Registreer nu om gebruik te maken van alle functies beschikbaar op pro.duravit
Registreren